Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kritická analýza postojů odborné veřejnosti k Montessori přístupu v sociální práci s dětmi
Richterová, Daniela ; Novák, Petr (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit postoje sociálních pracovníku, kteří pracují s dětmi jakožto cílovou skupinou, k Montessori přístupu. Práce se zabývá tím, co sociální pracovníci o tomto přístupu vědí, co si o něm myslí a zda vidí prostor pro jeho využití ve své odborné praxi. V teoretických východiscích práce jsou představeny 3 základní témata: sociální práce, Montessori přístup a postoje. Část o sociální práci se věnuje definování sociální práce a profese sociálního pracovníka, včetně legislativního rámce, dále se zabývá specifikací sociální práce s dětmi a představení institucí, kde je možné s dětmi v rámci této profese pracovat (např. OSPOD, nízkoprahová zařízení pro děti a mládež, dětská krizová centra aj.). Část o Montessori se věnuje této metodě a základním pilířům, na kterých stojí. Dílčí kapitola je věnována také zakladatelce Marii Montessori a vzniku samotné metody. Poslední teoretická oblast popisuje postoje, jejich klasifikaci a zodpovídá otázky, jak se postoje utváří, k čemu jsou dobré, co vede k jejich změně a jak se dají měřit. V empirické části je zpracován výzkum, během kterého bylo zrealizováno 7 polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky, kteří ve své odborné praxi pracují s dětskou klientelou jakožto cílovou skupinou. Při analýze rozhovorů byla použita metoda...
Využití nefarmakologických přístupů v péči o seniory s demencí
Čížková, Anna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Využití nefarmakologických přístupů v péči o seniory s demencí Anna Čížková ABSTRAKT Tématem práce je využití nefarmakologických přístupů v péči o seniory s demencí v domovech se zvláštním režimem. Práce v teoretické části představuje problematiku demence, laické a profesionální péče a pět vybraných nefarmakologických přístupů - reminiscenci, validaci, preterapii, bazální stimulaci a Montessori přístup. Cílem práce je zjistit znalosti personálu o těchto přístupech a zhodnotit, zda jsou principy daných přístupů v domovech se zvláštním režimem při péči využívány. Bylo také zjišťováno, zda jsou pracovníci v daných přístupech vyškoleni. Pro získání dat byla zvolena metoda dotazníkového šetření. Dotazník byl rozeslán do všech domovů se zvláštním režimem v České republice, které se věnují cílové skupině seniorů. Z odpovědí 134 respondentů bylo statistickými metodami vyhodnoceno, že nefarmakologické přístupy jsou z velké většiny známé a používané. Jako nejznámější nefarmakologické přístupy byly vyhodnoceny bazální stimulace a reminiscence, při péči pracovníci nejvíce využívají Montessori přístup a reminiscenci. Montessori přístup a preterapii při péči využívají pracovníci spíše intuitivně. Nejvíce jsou přístupy známé aktivizačním a sociálním pracovníkům, nejméně zdravotnickému personálu. Více než polovina...
Školní připravenost dětí z mateřské školy alternativního typu (Marie Montessori)
KERHARTOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na porovnání školní připravenosti dětí z klasické mateřské školy a mateřské školy typu Montessori. Teoretická část se proto věnuje osobnosti Marie Montessori a jejím pedagogickým principům a názorům. Dále se práce věnuje didaktickým pomůckám, které jsou při Montessori výuce využívány. Praktická část si poté všímá porovnání připravenosti dětí z klasické a Montessori školky na školní docházku z pohledu rodičů a učitelů. Využity jsou výukové materiály a pomůcky, které děti ve výuce používají. Dalším ukazatelem by měly být strukturované rozhovory, dotazníky a názory pedagogů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.